صدف آرد
خانه / آرد / آرد گندم سیاه

آرد گندم سیاه

آرد  گندم سیاه از آسیاب دانه های گندم سیاه به دست می آید. در مطالب قبل گفتیم که دانه گندم سیاه چیست؟. و درباره  گندم سیاه و خواص بی نظیر آن مطالبی را بررسی کردیم.

 قصد داریم درباره آرد گندم سیاه و ارزش غذایی آن مطالبی را ذکر کنیم.

آرد گندم سیاه از آسیاب دانه های گندم سیاه به دست می آید.
آرد گندم سیاه

آرد گندم سیاه

از آرد گندم سیاه برای تهیه کرپ ، پنکیک ، کلوچه ، رول ونان استفاده می شود. سس ها ، سوپ ها و مخمرها را می توان با آرد گندم سیاه به عنوان یک جایگزین فاقد گلوتن بجای آرد گندم غلیظ کرد. غذاهای مختلف از سراسر جهان از گندم سیاه در غذاهای اصلی خود استفاده می کنند.https://www.verywellfit.com/buckwheat-nutrition-facts

 گندم سیاه همراه با انبوهی از فواید دیگر برای سلامتی بسیار مفید است. دارای اثرات بالقوه کاهش دهنده قند خون است. سرشار از پروتئین ، فیبر نامحلول و مواد معدنی مهم مانند مس ، روی و منگنز است.https://www.verywellfit.com/buckwheat-nutrition.

 

گندم سیاه منبع خوبی از ویتامین های گروه B و مواد معدنی است. بخصوص نیاسین (در سیستم هضم ، پوست و اعصاب استفاده می شود) و ویتامین B2 (ریبوفلاوین) است.
آرد گندم سیاه و ویتامین ها

ارزش غذایی

اطلاعات تغذیه ای زیر توسط USDA برای یک فنجان (۱۶۸ گرم) گندم سیاه ارائه شده است.https://www.verywellfit.com/buckwheat-nutrition.

  • کالری: ۱۵۵
  • چربی: ۱ گرم
  • سدیم: ۷ میلی گرم
  • کربوهیدرات ها: ۳۴ گرم
  • فیبر: ۴٫۵ گرم
  • قندها: ۱٫۵ گرم
  • پروتئین: ۵٫۷ گرم

کربوهیدرات ها:

دانه گندم سیاه حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است. در یک فنجان بلغور گندم سیاه پخته شده ۳۴ گرم وجود دارد. آرد گندم سیاه با حدود ۴۴ گرم کربوهیدرات در هر ۱/۲ فنجان غلظت بیشتری دارد .گندم سیاه به طور طبیعی کم قند و فیبر زیادی دارد. https://www.verywellfit.com/buckwheat-nutrition-facts.

چربی ها:

گندم سیاه فقط با ۱ گرم در هر وعده چربی کمی دارد. اکثر چربی های موجود در گندم سیاه چربی های اشباع نشده و سالم برای قلب هستند.http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=11#nutritionalprofile

پروتئین:

وقتی صحبت از محتوای پروتئین می شود ، گندم سیاه بیشتر غلات را تحت الشعاع قرار می دهد. گندم سیاه پخته شده ۵٫۷ گرم پروتئین در هر فنجان دارد (تقریباً دو برابر پروتئین بلغور جو دوسر).

گندم سیاه  مشخصات اسید آمینه کاملی را ارائه می دهد .http://Buckwheat – December grain of the month.

به این معنی که حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری بدن ما ازغذا است. گندم سیاه یک افزودنی عالی برای هر برنامه غذایی سالم است . اما گیاهخواران برای پروتئین دریافتی خود را افزایش دهند می تواند مفید باشد.https://www.verywellfit.com/buckwheat-nutrition-fact.

ویتامین ها و مواد معدنی:

گندم سیاه منبع خوبی از ویتامین های گروه B و مواد معدنی است. بخصوص نیاسین (در سیستم هضم ، پوست و اعصاب استفاده می شود) و ویتامین B2 (ریبوفلاوین) است.

گندم سیاه همچنین حاوی منیزیم (سلامت ماهیچه ها را حفظ می کند) است. فسفر (برای ایجاد دندان و استخوان استفاده می شود) می باشد. روی (برای سیستم ایمنی بدن شما مهم است) ، مس (به تولید انرژی و جذب آهن کمک می کند) و منگنز (به متابولیسم ، سلامت استخوان ، لخته شدن خون و عملکرد سیستم ایمنی بدن) .http://Manganese – fact sheet for health professionals. با وجود چیزهای زیادی که از نظر غذایی ارائه می شود ، گندم سیاه واقعاً یک نیروگاه تقویت کننده سلامتی است.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مجتبی قلیخانی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09121642561
آدرس کانال: lavazemghanadiiran@
پست الکترونیکی: mojtaba_gholikhani@yahoo.com

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آرد گندم کامل جز آرد سبوسدار می باشد. سبوس فیبر فراوانی دارد.

آرد گندم کامل؛ ارزش غذایی آن

آرد گندم کامل فیبر بالایی دارد - اما گندم تصفیه شده تقریباً فاقد هیچ یک است. محتوای فیبر گندم غلات کامل 12-15٪ از وزن خشک است.مانند همه غلات ، گندم نیز عمدتا از کربوهیدرات تشکیل شده است. نشاسته  بیش از 90٪ از کل کربوهیدرات موجود در گندم را تشکیل می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید