نان ساندویچی نرم و سالم + فیلم

نان ساندویچی نرم و سالم نانی است که بتوان در خانه آن را تهیه کرد. نانی نرم و سالم که با ترکیبات مغذی تهیه شده باشد .

این نان با مواد سالمی مانند آرد گندم کامل ، تخمه آفتابگردان ، دانه های خشخاش ، کنجد ، جو دوسر ، دانه کتان و  عسل تهیه شده است.

این نان یکی از بهترین نان های خانگی است!

نان ساندویچی نرم و سالم سرشار از ترکیبات مغذی و مفید
نان ساندویچی مغذی

مواد اولیه:

۱٫ شیر ۱ فنجان ( ۲۰۰ گرم)

۲٫ جو دوسر پرک ۱/۳ فنجان

۳٫ عسل ۱ قاشق غذاخوری

۴٫ خمیرمایه فوری ۲ ۱/۴ قاشق چایخوری

۵٫ کره ذوب شده ۳ قاشق غذاخوری

۶٫ آرد نان ۲ پیمانه ( ۲۵۰ گرم )

۷٫ آرد گندم سبوس دار ۳/۴ فنجان ( ۱۰۵ گرم )

۸٫ تخم کتان ۲ قاشق غذاخوری

۹٫ نمک ۱ قاشق چایخوری

۱۰٫ مغز تخمه آفتابگردان ۲ قاشق غذاخوری

۱۱٫ دانه کنجد ۱ قاشق غذاخوری

۱۲٫ دانه خشخاش ۱ قاشق غذاخوری

۱۳٫ روغن برای روی نان

* برای روی نان

۱۴٫ تخم مرغ ۱ عدد ( برای روی نان)

۱۵٫ جودوسر پرک ۲ قاشق غذاخوری

۱۶٫ مغز تخمه آفتابگردان ۱ قاشق غذاخوری

۱۷٫ دانه خشخاش و دانه کنجد اضافی اختیاری

نان ساندویچی نرم و سالم

دستور تهیه نان ساندویچی نرم و سالم:

۱٫ شیر را در یک قابلمه کوچک روی حرارت ملایم گرم کنید تا شیر گرم شود (حدود ۱۱۵ درجه فارنهایت). باید مانند آب گرم حمام گرم باشد اما داغ نباشد. از روی حرارت بردارید و در یک کاسه بزرگ بریزید و جودوسر پرک ، مخمر و عسل را با هم مخلوط کنید. اجازه دهید مخلوط به مدت ۵ دقیقه بماند.

۲٫ بعد ، کره ذوب شده را به ترکیب جو دوسر/مخمر/عسل اضافه کنید. بلافاصله آرد نان ، آرد گندم کامل ، تخم کتان آسیاب شده و نمک را با یک قاشق چوبی به آن اضافه کنید و آن ها را ترکیب کنید تا زمانی که خمیر شروع به شکل گیری کند.

۳٫ دانه های آفتابگردان ، کنجد و دانه های خشخاش را به آن اضافه کرده و به آرامی با خمیر مخلوط کنید. در این مرحله می توانید خمیر را با دستهای تمیز ورز دهید. خمیر را روی سطح خوب آرد پاشی شده قرار دهید و خمیر را با دستان خود به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید. گزینه دیگر این است که از مخلوط کن برقی خود برای ورز دادن خمیر استفاده کنید (من این روش را ترجیح می دهم زیرا راحت تر است).

۴٫ پس از ورز دادن خمیر، خمیر را به شکل توپ درآورید و در یک کاسه بزرگ که داخل آن با حدود ۱ قاشق غذاخوری روغن پوشانده شده قرار دهید ، خمیر را به اطراف برگردانید تا با روغن آغشته شود. روی آن را با روکش پلاستیکی و یک حوله گرم بپوشانید و اجازه دهید خمیر حدود ۹۰ دقیقه استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. بسته به آب و هوا یا دمای خانه ، ممکن است زمان بیشتری طول بکشد.

۵٫ بعد ، یک قالب نان ۸×۴ اینچی را چرب کنید. بعد از اینکه خمیر بالا آمد ، آن را چند بار دیگر روی سطحی تمیز که با آرد گندم کامل پوشانده شده است به مدت حدود ۱ دقیقه ورز دهید و سپس خمیر را در قالب قرار دهید.

۶٫ روی نان ساندویچی نرم و سالم را با روکش پلاستیکی و یک حوله گرم بپوشانید و اجازه دهید دوباره به مدت ۶۰-۹۰ دقیقه یا تا زمانی که نان به اندازه یک اینچ از لبه قالب بالا برود ، همانطور که در فیلم نشان داده شده است ، بالا بیاید. بسته به میزان گرم بودن هوا در خانه شما ممکن است زمان بیشتر یا کمتری طول بکشد. دقت کنید زیرا نمی خواهید خمیر خیلی زیاد شود. بعد از اینکه خمیر برای بار دوم بالا آمد ، فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. تخم مرغ را در کاسه کوچکی بزنید و روی خمیر را با برس بمالید. (لطفاً توجه داشته باشید که نیازی به استفاده از تمام تخم مرغ ندارید ، بلکه فقط از مقدار کمی استفاده کنید.) مقداری جو دوسرپرک دیگر ، تخمه آفتابگردان ، کنجد و دانه های خشخاش را در صورت تمایل روی خمیر بپاشید.

۷٫ به مدت ۳۵-۴۰ دقیقه یا تا زمانی که نان کمی قهوه ای طلایی رنگ شود بپزید و هنگام ضربه زدن نان به نظر پوک برسد. ظرف را به توری سیمی منتقل کنید تا به مدت ۱۰ دقیقه خنک شود ، سپس نان را از تابه بردارید و روی قفسه سیمی بگذارید تا خنک شدن حداقل ۲ ساعت تمام شود. نان را قبل از خنک شدن کامل نبرید وگرنه بافت آن تغییر می کند. نان باید در دمای اتاق نگهداری شود. اگر محیط مرطوب یا گرم است ، نان را در یخچال نگهداری کنید. با یک چاقوی دندانه دار آن را برش دهید.

در ادامه فیلم آموزشی برای پخت نان ساندویچی نرم و سالم نیز گذاشته شده است.

که می توانید تمام مراحل آموزش این نان را نیز تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید