آرد جو و دیابت

صفحه اینستاگرام فروشگاه خرید عمده پشتیبانی واتس آپ

آرد جو و تاثیر آن بر روی دیابت افراد موضوعی است که در این قسمت می خواهیم به آن بپردازیم.

در مطالب قبلی در رابطه با اینکه آرد جو چیست؟ واز خواص بی نظیر آن برای سلامتی و ایمنی بدن چه می دانید؟ صحبت کردیم. در این قسمت می خواهیم به ارتباط آرد جو و بیماران دیابتی بپردازیم. 

آرد جو و تاثیر فوق العاده آن بر دیابت به علت فیبر بالا
آرد جو سبوس دار

آرد جو

آرد جو دارای منابع غنی از فیبر می باشد. فیبر به عنوان یکی از معیارهای مهم  به دلیل خواص جالب مورد توجه متخصصین قرار گرفته است.

نیاز افراد به مواد مغذی مختلف به سن و جنسیت افراد بستگی دارد.

« بتاگلوکان » نوعی از فیبر است که در جو یافت می‌شود.

براساس مطالعات این نوع از فیبر خطر چاقی و عوارض ناشی از آن مانند سکته مغزی، دیابت و بیماری قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.خواص آرد جو چیست؟

آرد جو و دیابت

مطالعه اخیر از دانشگاه لوند در سوئد نشان می دهد که جو می تواند با کاهش سطح قند خون و خطر ابتلا به دیابت ، به سرعت سلامت افراد را بهبود بخشد. این راز در مخلوط ویژه ای از فیبرهای غذایی موجود در جو نهفته است .فیبر موجود در جو می تواند به کاهش اشتها و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک کند.https://www.sciencedaily.com/releases/2016/02/160209090716.htm#:~:text=A%20recent%20study%20from%20Lund,and%20risk%20for%20cardiovascular%20disease.

فیبر موجود در آرد جو می تواند سطح قند خون را کاهش دهد و خطر ابتلا به دیابت را به سرعت بهبود بخشد.
آرد جو و دیابت

فیبر موجود در جو

آن نیلسون ، دانشیار مرکز علوم غذایی برای سلامت و یکی از محققان می گوید: “جای تعجب و در عین حال امیدوار کننده است که انتخاب ترکیبی مناسب از الیاف رژیم غذایی می تواند – در مدت زمان کوتاهی – چنین مزایای چشمگیری را برای سلامتی ایجاد کند.

این مطالعه با شرکت کنندگان سالم در میانسالی انجام شد که از آنها خواسته شد به مدت سه روز – هنگام صبحانه ، ناهار و شام – نان تهیه شده از آرد جو بخورند.

نتیجه تحقیقات: 

حدود ۱۱-۱۴ ساعت پس از آخرین وعده غذایی روزانه ، شرکت کنندگان از نظر شاخص های خطر دیابت و بیماری های قلبی عروقی مورد بررسی قرار گرفتند. محققان دریافتند که متابولیسم شرکت کنندگان  با مزایای اضافی مانند کاهش قند خون و سطح انسولین ، افزایش حساسیت به انسولین و بهبود کنترل اشتها تا ۱۴ ساعت بهبود می یابد. این اثرات هنگامی بوجود می آیند که مخلوط ویژه ای از الیاف رژیم غذایی مانند فیبر در هسته جو به روده برسد و باعث افزایش باکتریهای خوب و ترشح هورمونهای مهم شود.https://www.sciencedaily.com/releases/2016/02/160209090716.htm

محقق ارشد این تحقیق، آن نیلسون ، دانشیار مرکز علوم غذایی برای سلامت ، در بیانیه مطبوعاتی پس از خوردن نان تهیه شده از دانه جو بیان کرد: ما شاهد افزایش هورمون های روده ای هستیم که متابولیسم و ​​اشتها را تنظیم می کنند.https://www.sciencedaily.com/releases/2016/02/160209090716.htm#:~:text=A%20recent%20study%20from%20Lund,and%20risk%20for%20cardiovascular%20disease.

محققان همچنین دریافتند که فیبرهای غذایی دانه جو باعث افزایش باکتریهای روده می شوند. این باکتری ها تأثیر مستقیمی بر سطح قند خون دارند و به کاهش آن کمک می کنند. از نوعی باکتری روده که ناسالم محسوب می شود.
آرد جو و فیبر موجود در آن موثر بر روده

آرد جو و تاثیر آن بر روده ها:

در یک مطالعه مرتبط با تیمی از دانشگاه گوتنبرگ در سوئد انجام شد ، محققان همچنین دریافتند که فیبرهای غذایی دانه جو باعث افزایش باکتریهای روده می شوند. این باکتری ها تأثیر مستقیمی بر سطح قند خون دارند و به کاهش آن کمک می کنند. از نوعی باکتری روده که ناسالم محسوب می شود.

اثرات دانه جو تحت تأثیر میکروب های روده فرد است ، به این معنی افرادی که نوعی باکتری به نام Prevotella copri را کمتر دارند، کمتر تحت تاثیرمصرف محصولات جوهستند. خوردن جو بیشتر می تواند به تحریک رشد باکتری ها کمک کند.

 Prevotella copri میکروب های موجود در روده می باشند. این میکروب ها نقش مهمی در بروز بیماری های سیستمیک اتوایمنی دارند. البته تمام این باکتری ها مضر نیستند و برخی از آنان مسئول هضم و گوارش غذا هستند.

از دیگر فواید دانه  جو:

این اولین باری نیست که گفته می شود دانه جو برای قلب مفید است. یک مطالعه قبلی که در سال ۲۰۱۰ توسط محققان هلندی انجام شد ، نشان داد  وقتی مردان مغز جو پخته و نان گندم تصفیه شده می خورند ، کنترل قند خون سالم تری را تجربه می کنند.

طبق تحقیقات مجموع غلات کامل ، در تحقیقات دیگر نشان داده شده است که جو فشار خون را کاهش می دهد ، کلسترول را کاهش می دهد و به کنترل وزن کمک می کند. این غلات نویدبخش خاصی برای افراد چاق یا دیابتی است.

نیلسون نتیجه گیری می کند: “استفاده به موقع از دانه جو می تواند از بروز بیماری های قلبی عروقی و دیابت جلوگیری کند.”

از آنجا که نرخ چاقی و دیابت نوع 2 در چند سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. محققان امیدوارند که دانش بیشتر در مورد تأثیر فیبرهای غذایی خاص بر سلامتی افراد باعث شود فروشگاه ها محصولات غذایی بیشتری با خواص سالم مانند دانه جو در فروشگاه ها نگهداری کنند.
دانه جو سرشار از فیبر

از آنجا که نرخ چاقی و دیابت نوع ۲ در چند سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. محققان امیدوارند که دانش بیشتر در مورد تأثیر فیبرهای غذایی خاص بر سلامتی افراد باعث شود فروشگاه ها محصولات غذایی بیشتری با خواص سالم مانند دانه جو در فروشگاه ها نگهداری کنند. هدف این است که افراد بیشتری بخواهند از جو در وعده های غذایی به عنوان مثال در سالادها ، سوپ ها ، خورشت ها یا جایگزین برنج یا سیب زمینی استفاده کنند.

صدف آرد:

ما تلاش کرده ایم تا آرد جو را به صورت کامل بدون سبوس گیری در اختیار مشتریان خود قرار دهیم. و مشتریان ما نیز تاثیر فوق العاده این آردها را بر روند بیماری دیابت خود کاملا متوجه خواهند شد.

آرد جو سبوس دار در صدف آرد به صورت خرده و عمده به فروش می رسد.

مشتریان و متقاضیان آرد جو سبوس دار می‌توانند جهت خرید اینترنتی نسبت به ثبت سفارشات خود در فروشگاه صدف آرد اقدام نمایند.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.