آرد ذرت چیست؟

صفحه اینستاگرام فروشگاه خرید عمده پشتیبانی واتس آپ
شکل ظاهری آرد ذرت
آرد ذرت

آرد ذرت چیست؟ نحوه استفاده از آن چگونه است؟ و چگونه می توان آن را  از نشاسته ذرت تشخیص داد؟

آرد ذرت غالباً تحت الشعاع پسر عموی ریزه خود قرار می گیرد: نشاسته ذرت. احتمالاً آن را در قفسه های فروشگاه های مواد غذایی مشاهده کرده اید ، اما شاید نمی دانید که با آن چه کار کنید.  در اینجا هر آنچه را که باید درباره آن بدانید، از جمله نحوه استفاده از آن و نحوه تشخیص آن از نشاسته ذرت را متوجه خواهید شد. آرد ذرت نوعی آرد است که از دانه های کامل ذرت خشک شده آسیاب می شود. حاوی پوست ، جوانه و آندوسپرم ذرت است و به عنوان آرد کامل دانه در نظر گرفته می شود.  معمولاً زرد رنگ است اما بسته به نوع ذرت مورد استفاده ، می تواند سفید یا آبی نیز باشد. بافت آن ریز و صاف ، شبیه آرد گندم کامل است.

نوعی آرد ذرت که به علت رنگ سفید دانه ها به نان رنگ سفید داده است.
دانه ذرت

تفاوت آرد ذرت با ماسا هارینا

آرد ذرت را با ماسا هارینا ، آرد اصلی پخت و پز مکزیکی ها اشتباه نگیرید. مکزیکی ها از آن  برای تهیه تورتیلا ، رام ، و شفیره استفاده می کنند. ماسا هارینا دارای بافتی نرم و لطیف است و از هسته های ذرت ریز آسیاب شده در آب آهک یا هیدروکسید کلسیم ساخته شده است. تولیدکنندگان محبوب Masa Harina شامل Maseca و Bob’s Red Mill هستند که هر دو از فروشگاه های بزرگ مواد غذایی می باشند.

تفاوت بین نشاسته ذرت و آرد ذرت

نشاسته ذرت و آرد ذرت گرچه هر دو از ذرت به دست می آیند اما ظاهر ، بافت و اهداف مختلفی دارند. نشاسته ذرت یک پودر سفید و گچی است که به عنوان غلیظ کننده سس و خورش استفاده می شود. برخلاف آرد آن که از هسته کامل تهیه می شود نشاسته ذرت از آندوسپرم هسته ذرت ساخته می شود. نشاسته های درون آندوسپرم برداشته می شوند ، شستشو داده می شوند ، خشک می شوند و به صورت پودر ریز (نشاسته ذرت) تبدیل می شوند. قسمتهای دیگر هسته ، پوست و جنین ، جدا شده و به محصولات ذرت دیگر مانند روغن ذرت و سبوس ذرت تبدیل می شوند.

آرد ذرت خالص
آرد ذرت خالص

با آرد ذرت چه چیزی درست کنیم؟

این آرد یک ماده متنوع است که می تواند باعث افزایش بافت و طعم خوشایند در بسیاری از غذاها شود. از این آرد برای  ماهی سرخ شده یا بامیه استفاده کنید ، آن را در یک وافل یا خمیر پنکیک برای صبحانه استفاده کنید یا آن را به صورت نان ، کلوچه یا کیک بپزید. همچنین می توانید آن را با آردهای دیگری مانند آرد همه منظوره و آرد گندم کامل ترکیب کنید. 

آرد ذرت مرغوب
آرد ذرت

مانند همه آردها ، این آرد نیز به محصولات  پخته شده  و سایر غذاها ساختار می بخشد. اغلب با یک چسب مانند تخم مرغ ترکیب می شود تا شکل بگیرد. طعم خام خیلی خوبی ندارد . اما پخت و پز – اعم از پخت ، سرخ کردن یا کباب کردن – طعم مطبوع  و شیرین آن را باز می کند. بسیار متنوع است ، و شما می توانید آن را در دستورالعمل های تهیه نان ، کلوچه ، وافل ، پنکیک ، غذاهای کوبیده و سرخ شده ، بلین و غیره استفاده کنید.

و در آخر تمام سعی خود را بر آن داشته ایم که در مجموعه خود آردی مرغوب، بدون کمترین ناخالصی، با کیفیت عالی، و در اسرع وقت با استفاده از دستگاه آسیاب سنگی و در حضور مشتری در اختیار مشتریان عزیز خود قراردهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.