آرد گندم کامل

صفحه اینستاگرام فروشگاه خرید عمده پشتیبانی واتس آپ

آرد گندم کامل با نام های گندم کامل یا سبوس دارنیز شناخته می شود. در مطالب قبلی در رابطه با اینکه آرد گندم کامل چیست؟ صحبت کردیم. و در رابطه با اجزا، نقش، ارزش غذایی و کاربرد آن مطالبی را بیان کردیم/sadafard.ir/آرد-گندم-کامل-چیست؟

این آرد به رنگ قهوه ای است و از دانه کامل گندم به دست می آید. در این قسمت می خواهیم به برخی فواید آرد گندم کامل برای سلامتی اشاره کنیم.

در حالی که درصد کمی از مردم به دلیل شرایط سلامتی خود از مصرف نان اجتناب می کنند ، اما خوردن نان گندم کامل با تعدادی ازمزایای سلامتی همراه است. آرد گندم سبوسدار برای بیشتر افراد ، یک انتخاب عالی برای افزایش مصرف غلات کامل است.

آرد گندم کامل

فواید آرد گندم کامل: 

۱٫ مفید برای استخوان ها

آرد گندم کامل غنی از فسفر است که یک ماده معدنی مهم می باشد. فسفر با کلسیم برای ساخت استخوان های ما کار می کند.

۲٫ متابولیسم کربوهیدرات

آرد گندم سبوسدارغنی از ویتامین B1 است که برای متابولیسم گلوکز ضروری است. از غذای ما انرژی می گیرد و آن را به ATP تبدیل می کند. ATP آدنوزین تری فسفات می باشد.

آدنوزین تری فسفات انرژی لازم را برای هدایت فرآیند ها در سلول های زنده فراهم می کند.https://en.wikipedia.org/wiki/Adenosine_triphosphate

۳٫ دوست دار دیابت

غنی از منیزیم و به حفظ سلامتی کمک می کند. با کاهش مقاومت به انسولین ، پاسخ انسولین را بهبود می بخشد. برای کنترل سطح قند خون از طریق وجود روی نیز عالی است.

همچنین می توان گفت که خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد .تحقیقات همچنین برای کسانی که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند خبرهای خوبی دارد. یک بررسی ۲۰۱۸ در ژورنال Nutrients نتیجه  نشان داد که مصرف بیشتر غذاهای غلات کامل با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ ارتباط دارد.

۴٫ تقویت هضم سالم

فیبر یک ماده مغذی مهم برای سلامت دستگاه گوارش است. مصرف مقدار زیادی فیبر از طریق غذاهای غلات سبوس دار زمینه رشد و نمو باکتری های سالم روده را فراهم می کند. مشخص شده است که این اثر به اصطلاح “پیش بیوتیک” باعث تقویت سلامت روده بزرگ و تقویت سیستم ایمنی می شود. مصرف نان گندم کامل به صورت مرتب به این فرآیند کمک بسیاری می کند.

۵٫تقویت سلامت قلب

به همین دلیل مدت هاست که از غلات سبوس دار برای سلامت قلب تبلیغ می شود. یک مطالعه برجسته در سال ۲۰۱۶ در مجله پزشکی انگلیس نشان داد که خوردن بیشتر غلات کامل با کاهش قابل توجهی در خطر بیماری های قلبی عروقی و بیماری عروق کرونر قلب همراه است.

۶٫ سرشار از اسید فولیک

ویتامین B9 به بدن شما کمک می کند. سلول های جدید ، به ویژه سلول های قرمز خون را تولید و حفظ کند. همچنین از تغییرات DNA که ممکن است باعث سرطان شود جلوگیری می کند.

۷٫ مناسب برای پوست

از مزایای آرد گندم سبوس دار برای سلامتی می توان گفت غنی از روی است .روی به ترمیم پوست کمک می کند . روند پیری را کند می کند.

۸٫ مناسب برای چشم ها

روی حاصل از آرد گندم به فعالیت آنزیمی در بدن ما و تولید ویتامین A کمک می کند ، که در درمان شب کوری مفید است.

۹٫ تامین کننده انرژی

ویتامین B2 در آرد گندم کامل یا همان آرد گندم سبوسدار باعث توسعه و نگهداری سلولهای قرمز خون می شود. عاملی که به سطح انرژی شما کمک می کند. هرچه تعداد گلبول های قرمز خون بیشتر باشد ، انرژی بیشتری نیز دارید زیرا ویتامین های B در تولید انرژی کمک می کنند.

نان گندم کامل

نان گندم کامل را ۸ روز به صورت مرتب بخورید. ۲۳٪ پروتئین مورد نیاز روزانه شما را تأمین می کند. مقداری کشک به آرد گندم برای پخت نان کامل اضافه کنید تا پروتئین آن پر شود.

در زمان خرید آرد گندم کامل به سبوس موجود در آن توجه کنید.
خرید آرد گندم کامل

خرید آرد گندم کامل:

در اینجا به طور خلاصه به برخی فواید آرد گندم سبوسدار اشاره کردیم. در زمان خرید آرد گندم کامل کاملا مطمئن شوید که سبوس گندم از آن جدا نشده باشد. و از فروشنده بخواهید تا آردی با سبوس کامل را به شما ارائه دهد.

صدف آرد

ما در مجموعه خود سعی کرده ایم تا این اطمینان را به صورت صد در صد و حتی کاملا قابل مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار دهیم. 

آرد گندم کامل در صدف آرد به صورت خرده و عمده به فروش می رسد.

مشتریان و متقاضیان آرد گندم کامل می‌توانند جهت خرید اینترنتی نسبت به ثبت سفارشات خود در فروشگاه صدف آرد اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.