گندم سیاه و خواص بی نظیر آن

صفحه اینستاگرام فروشگاه خرید عمده پشتیبانی واتس آپ

 گندم سیاه به گروهی از غذاها تعلق دارد که معمولاً غلات مغذی نامیده می شوند. غلات شبه دانه هایی هستند که به عنوان دانه های غلات مصرف می شوند. اما در چمنزارها رشد نمی کنند. در مطالب قبلی اشاره کردیم که دانه گندم سیاه چیست؟

این دانه اغلب در دستور العمل های رژیم غذایی خام و یا به صورت آرد ، رشته فرنگی و یا  بلغور استفاده می شود.

از آرد آن در نان فانتزی های رژیمی ، کلوچه ، بیسکویت های رژیمی ، آش و رشته پلوهای رژیمی استفاده می شود.گندم سیاه

در این قسمت با برخی خواص گندم سیاه برای سلامتی بیشتر آشنا می شویم؟

فواید گندم سیاه:

۱/  تقویت سلامت قلب

دانه ای که برای سیستم قلبی عروقی شما مفید است.این دانه ها در کاهش خطر ابتلا به کلسترول بالا و فشار خون بالا موثر هستند.https://www.medicalnewstoday.com/

۲/ کنترل بهتر قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت 

مواد مغذی موجود در این دانه می تواند به کنترل قند خون کمک کند. در آزمایشی که در آن میزان تاثیر نان پخته شده با آرد گندم سیاه کامل با نان تهیه شده از آرد گندم تصفیه شده مقایسه شد ، این نان به طور قابل توجهی گلوکز خون را کاهش و میزان ترشح انسولین را افزایش داد.https://www.healthline.com/

۳/ افزایش سطح سلامتی برابر و یا حتی بیشتر از سبزیجات و میوه ها

مطالعات نشان داده است که جمعیت هایی که رژیم های غذایی غنی از فیبر غلات کامل دارند به طور مداوم خطر کمتری برای سرطان روده بزرگ دارند.

۴/ فواید قابل توجه آن بر قلب و عروق زنان یائسه

خوردن یک وعده غلات کامل مانند گندم سیاه ، حداقل ۶ بار در هفته ، ایده ویژه ای برای زنان یائسه با کلسترول بالا ، فشار خون بالا یا سایر علائم بیماری های قلبی عروقی (CVD) است.

۵/ بهبود هضم غذا

سرشار از فیبر است. فیبر غذایی نوعی کربوهیدرات گیاهی است که بدن هنگام هضم نمی تواند تجزیه کند. فیبر از روده در هضم غذا به طور موثر پشتیبانی می کند و به حرکت غذا در دستگاه گوارش کمک می کند. http://www.dietandfitnesstoday.com/همچنین ممکن است فواید دیگری مانند تشویق به کاهش وزن و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی داشته باشد.

۶/ کنترل وزن

این دانه ها همچنین گزینه خوبی برای کنترل وزن است. سیری، احساس سیری بعد از غذا است.

این یک مفهوم مهم در جلوگیری از افزایش وزن یا کمک به کاهش وزن است. برخی غذاها سیری را افزایش می دهند. می توانند گرسنگی را برای مدت طولانی تری جبران کنند . آنها می توانند تعداد کل کالری مصرفی فرد در طول روز را کاهش دهند.

۷/ مفید برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک

گندم سیاه خالص فاقد گلوتن است. از این دانه اغلب در تهیه محصولاتی که دارای برچسب فاقد گلوتن هستند به ویژه در غلات استفاده می شود.

۸/ مفید برای پوست و مو

 ویتامین های B کمپلکس در گندم سیاه به حفظ سلامت پوست و مو کمک می کند. ویتامین B6 برای رشد مو حیاتی است. ویتامین های B کمپلکس آسیب پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب را کاهش می دهند.  بیوتین گندم سیاه باعث افزایش هیدراتاسیون پوست می شود.

 نان پخته شده با آرد گندم سیاه مفید برای سلامتی
نان پخته شده با آرد گندم سیاه

در اینجا به طور خلاصه به برخی خواص مهم دانه گندم سیاه اشاره کردیم. در قسمت های بعدی تک تک این فواید به طور کامل بررسی می شوند. 

آرد گندم سیاه:

از این دانه ها میتوان به شکل آرد گندم سیاه استفاده کرد. از آن در پخت انواع نان های حجیم و غیر حجیم استفاده می شود. نان یکی از مهم ترین مواد غذایی مورد استفاده افراداست. سالم و مفید بودن نان تاثیر زیادی بر سلامتی افراد جامعه دارد. البته میزان استفاده از آن در نان بستگی به سلیقه افراد دارد. می توان به صورت درصدی با آرد گندم ترکیب و استفاده شود.

صدف آرد:

آرد گندم سیاه در صدف آرد به صورت خرده و عمده به فروش می رسد.

مشتریان و متقاضیان آرد گندم سیاه می‌توانند جهت خرید اینترنتی نسبت به ثبت سفارشات خود در فروشگاه صدف آرد اقدام نمایند.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.